tag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post8574679855510181755..comments2023-04-01T13:38:47.951+02:00Comments on Rénhírek: Kerezsi Ágnes: Az uráli népek néprajza 1. Felépítés, szerkesztettségFejes Lászlóhttp://www.blogger.com/profile/13521828444309006633noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-62659446644694177422011-01-06T00:17:09.073+01:002011-01-06T00:17:09.073+01:00Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/05037718344107692741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-58033344201626498822011-01-06T00:16:53.592+01:002011-01-06T00:16:53.592+01:00*egyetértek*egyetértekUnknownhttps://www.blogger.com/profile/05037718344107692741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-13845021471708798422011-01-05T17:12:41.114+01:002011-01-05T17:12:41.114+01:00Kedves Fejes László! Én ezzel tisztában vagyok, ne...Kedves Fejes László! Én ezzel tisztában vagyok, nem szorul további ragozásra. A kötet jegyzetként szerintem jó, egyébként egyet értek az észrevételeivel. A vizsgán 3 éve túl vagyok, azért köszönöm!Unknownhttps://www.blogger.com/profile/05037718344107692741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-59808333775957548132011-01-05T14:08:06.219+01:002011-01-05T14:08:06.219+01:00Kedves Mónika!
Ez az írás egy kötetről szól. Nem ...Kedves Mónika!<br /><br />Ez az írás egy kötetről szól. Nem egy kurzusról, nem a szerzőről mint előadóról, kutatóról vagy háziasszonyról. Ez a kötet nem egy kurzushoz osztogatott handout, még csak nem is jegyzet. Az ismertetés ebből indult ki, és ebből a szemszögből vizsgálta tárgyát.<br /><br />Remélem, már túl van a vizsgán, ha mégsem, sok sikert kívánok hozzá!Fejes Lászlóhttps://www.blogger.com/profile/13521828444309006633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-109628498761887832011-01-05T13:59:50.106+01:002011-01-05T13:59:50.106+01:00Én hallgatói szemmel azt mondhatom, hogy a Tanárnő...Én hallgatói szemmel azt mondhatom, hogy a Tanárnő kurzusainak végigkövetése után a könyv feldolgozása nem jelentett nagy problémát. Tény, hogy következetlenségek szinte minden nép tárgyalásánál előfordulnak, viszont egy előzetes tudással jómagam tudtam velük mit kezdeni. Érezhetően finnugristákhoz szól a könyv, ezért a magyarázatok hiányossága a szakterminusoknál felróható lenne, de mint mondottam, a szemináriumokon mindenről esett szó.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/05037718344107692741noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-23319625492573906352010-03-30T12:28:38.726+02:002010-03-30T12:28:38.726+02:00A magam részéről nem emlékszem, honnan ismerem az ...A magam részéről nem emlékszem, honnan ismerem az endogámia fogalmát, de feltételezem, hogy amikor egyetemre mentem, nem ismertem. Elvben persze az is feltételezhető, hogy a hallgató, mire az uráli népek néprajza kurzushoz jut, már túlesett egy uráli népekről szóló bevezetőn, és onnan ismerheti is a fogalmat. Ennek ellenére azt mondanám, hogy nem árt egy tankönyvben a legalapvetőbb fogalmakat is definiálni. A nyelvtanok is definiálják a főnév vagy a mondat fogalmát, holott ezekről a diák elég sokat hallhatott általános és középiskolában is. AZ endogámiáról viszont aligha.<br /><br />A Bizánc történetét vagy Japán történetét nem kezdeném elemezni, mert fogalmam sincs, hogy egy történelem szakos hallgatónak, amikor az adott témához jut, mely fogalmakat kellene ismernie. Ha azonban a tankönyv nem tisztázza a Bizánc vagy Japán történetével kapcsolatos speciális terminusokat, akkor rossz tankönyv. Lehet, hogy kitűnő kézikönyv, de rossz tankönyv. (És ez nem jelenti azt, hogy csak a szakterület specialistái olvashatják, még azt sem, hogy egy történelem szakos hallgató sem tud vele megbirkózni. Azt azonban igen, hogy kurzusokon használt általános tankönyvnek nem felel meg -- vagy csak kiegészítheti a tanár által elmondottakat.)Fejes Lászlóhttps://www.blogger.com/profile/13521828444309006633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-41404333965057839172010-03-30T12:15:53.224+02:002010-03-30T12:15:53.224+02:00Ideális esetben ha a hallgató egy kurzust végighal...Ideális esetben ha a hallgató egy kurzust végighallgatott, akkor a kurzushoz feladott szakkönyvek feldolgozása nem okozhat nehézséget (bizonyos szint alá azért a magyarázatokban sem lehet menni, ld. endogámia). Ennek megfelelően a felsőoktatásban használt tankönyvek szakkönyvek és ezért értelmetlen és érthetetlen abba belekötni, hogy a tankönyv szakszavakat tartalmaz (nyisd ki pl. az Osirisos Bizánc történetét vagy Japán történetét. Azokban annyi szakszó van, hogy a Te logikád szerint legfeljebb bizantinológus/japanista akadémikusok lennének képesek elolvasni).Simon Zsolthttps://www.blogger.com/profile/10051386983578802090noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-40297567994384739542010-03-29T21:53:59.774+02:002010-03-29T21:53:59.774+02:00Namármost kétféle hozzáállás van. Az egyik az, h a...Namármost kétféle hozzáállás van. Az egyik az, h a hallgató járjon mindennek utána. Ennek alapfeltétele lenne megtanítani az utánajárást, ami azért nem jellemző.<br /><br />A másik lehetőség az, hogy magunk tisztázzuk a szakszavakat. Ez azért nem egy nagy dolog. Ezután persze használhatjuk is őket.<br /><br />Persze mondhatjuk azt is, hogy nem érdekes, érti-e a hallgató a könyvet. Ez is egyfajta hozzáállás.Fejes Lászlóhttps://www.blogger.com/profile/13521828444309006633noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7401347142101052279.post-72497463113431796132010-03-29T21:36:40.120+02:002010-03-29T21:36:40.120+02:00Azt a bölcsészhallgatót, akinek el kell magyarázni...Azt a bölcsészhallgatót, akinek el kell magyarázni, mi az endogámia, úgy kell kihajítani az egyetemről, hogy a lába nem éri a földet.<br /><br />Egy egyetemi tankönyv egyébként nem Dörmögő Dömötör, azzal semmi gond nincs, ha szakszavakat tartalmaz.Simon Zsolthttps://www.blogger.com/profile/10051386983578802090noreply@blogger.com