Az avantgárd megoldásokban és erotikus utalásokban bővelkedő videók azonban főleg igényes zenei hátterük miatt híresek, ezért Harry Egipt műveit zenei klipekként is dicsérik (ld. lepo.it.da.ut.ee/~silvi11/esseed/kanahakkliha.doc). Beatles-számok mellett korabeli slágerek vagy azok észt átiratai is felcsendülnek a filmekben.
A gyümölcsleveket reklámozó videóban például új tánctípusokkal ismerkedhetett meg a szovjet észt közönség, amellett hogy talán „a gyümölcslé egészséges” üzenet is bevésődött a nézőkbe.
Ha alaposan megfigyeljük a klipek hátterét, valószínűleg számunkra is jónéhány dolog ismerős lesz, ahogy például a következő képek gyerekkori nyaralások és SZOT-üdülők hangulatát idézhetik fel sokakban.
A reklámfilmek szinte mindegyikében megjelenik egy hiányos öltözetű nő, attól függetlenül, hogy éppen a szőnyeg-, a csokoládé- vagy a cipőkrémeladás serkentése-e a cél. Talán ez sem tűnhet annyira meglepőnek azok számára, akik még emlékeznek például a 80-as évekből a VIDEOTON cég falinaptáraira. És hogy miként tudja ez a látvány még a kőszobrot is életre kelteni, igaz, a csodatévő Orto segítségével, ahhoz lássuk a következő igényes szocialista-realista környezetben forgatott reklámot.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése